Sunday 15 December 2013

GAMBAR & KES ADI PUTRA & NOORAIDA : SIAPA WHATSAPP SIAPA DULU ?

KES ADI PUTRA & NORAIDA : 

SIAPA WHATSAPP SIAPA DULU ?


Apa daaa. Masih kecoh tentang kes wassap ni. Masing-masing buat press conference. Tak palah biar mereka pertahankan diri masing-masing. Moga kebenaran memihak kepada yang hak.

Berikut adalah satu kenyataan Nooraida kepada media tentang siapa whatsapp siapa dulu. Dan kami sertakan sekali gambar-gambar yang dikatakan screenshot dari whatsapp chat antara Adi Putra & Nooraida.


NOORAIDA AKUI WHATSAPP ADI PUTRA TERLEBIH DAHULU

Selepas Adi Putra mengadakan sidang media untuk memperjelaskan mengenai kes skandalnya bersama isteri orang di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur pada Khamis, pihak yang dikaitkan dengan Adi, Nooraida Abdul Mutalib, 30, mengambil langkah sama bila bertindak menjelaskan keadaan dalam satu sidang media di Hotel Concorde, Kuala Lumpur pada Jumaat.

Nooraida mendedahkan dirinya yang terlebih dahulu mengirimkan mesej melalui aplikasi WhatsApp kepada lelaki yang dipercayai sebagai aktor Adi Putra.
"Saya mengirimkan mesej menerusi WhatsApp kepadanya (lelaki yang dipercayai Adi) terlebih dahulu. Ketika itu, dia akan berangkat ke Mekah untuk menunaikan umrah. Saya mengirimkan ucapan selamat kepadanya dan mendoakan agar doanya dimakbulkan di sana," jelas Nooraida.
"Selepas itu, kami sering berbalas-balas mesej. Dia juga mengirimkan gambar berbentuk 'selfie' kepada saya. Sebagai peminat yang memang meminati dia dan lakonannya, sudah tentu saya teruja apabila dia membalas WhatsApp dan mengirimkan gambar kepada saya. Dia romantis, pandai pujuk saya, saya pun ada kirimkan gambar berbentuk 'selfie' tapi gambar tersebut tidak keterlaluan. Apa yang membuatkan saya betul-betul terkejut apabila dia mengirimkan gambar-gambar lucah yang dipercayai adalah dirinya.
                                 
"Saya tertanya sendiri dan seakan tidak percaya, betul ke ini dia? Menyedari perkara itu salah, saya berhenti dari membalas WhatsApp. Semasa saya berbalas-balas WhatsApp pun, saya menjaga pertuturan saya. Walaupun sudah berhenti, dia pandai memujuk rayu. Apabila suami saya dapat ketahui perkara ini, saya berterus terang pada suami saya."

Diminta mengulas adakah dia tidak takut jika aibnya dan suami dibuka dengan lebih lagi apabila mereka memutuskan untuk memanjangkan perkara ini, Nooraida punya penjelasan yang tersendiri.

"Selama empat bulan ini, macam-macam orang berkata. Saya biarkan sahaja. Saya menyesal dengan perbuatan saya. Sekarang semua orang pun sudah tahu. Saya cuma mahu menegakkan kebenaran dan membersihkan nama yang sudah tercalar," jelas Nooraida lagi.

Dalam pada itu, suami Nooraida, Amiruddin Othman menjelaskan yang dia sudah memberikan peluang kepada orang yang dipercayai sebagai Adi Putra sebelum ini untuk menjelaskan keadaan.

"Selepas saya dapat tahu Nooraida berhubung dengan dia, saya hubunginya untuk bersemuka secara baik. Saya bagi tempoh dua minggu kepada dirinya tetapi dia enggan. Lalu saya membuat laporan polis. Sehingga hari ini sudah masuk empat bulan, tiada sebarang respon darinya. Bukan nak mengaibkan lagi, tapi bila difikirkan semula, semua orang sudah tahu. Kesabaran saya juga ada batasnya, jadi biarlah diteruskan begini untuk melihat semula kes ini kerana keputusannya sebelum ini terdapat perkara yang sangat meragukan," jelas Amir.




GAMBAR YANG DIKATAKAN SCREENSHOT DARI CHAT 
WHATSAPP ANTARA ADI PUTRA DAN NOORAIDA
(from various sources)





UNTUK ARTIKEL YANG BERKAITAN SEBELUM INI :

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...