Monday 23 December 2013

Aaron Aziz Syukur Isteri Kini Berhijab

Aktor terkenal Aaron Aziz melahirkan rasa bersyukur apabila isterinya, Diana Halik kini melalui satu fasa baru dalam kehidupannya apabila tampil dengan imej berhijab. Menurut pelakon drama ‘Nora Elena’ ini, dia sendiri tidak menyangka isterinya itu akan berhijrah namun mengakui sangat gembira kerana impiannya untuk melihat isteri tercinta memakai hijab kini termakbul.

“Saya pernah menyuarakan hasrat saya untuk melihat dia memakai tudung sejak pulang mengerjakan umrah dua tahun lalu, namun, saya tidak memaksanya kerana bagi saya biarlah hati dia terbuka sendiri untuk berubah kerana Allah dan bukannya kerana saya.

Sebagai suami saya cuba bagi peringatan secara lembut dan penuh kasih sayang. Kami sentiasa ingatkan diri masing-masing dan saya tidak pernah memaksa dia untuk bertudung. Ini kerana jika pakai tudung kerana suami paksa dah jadi satu perkara yang tak betul. Tapi sekarang Allah dah buka pintu hati dia, jadi Alhamdulillah, ringan sikit dosa saya,” ujar Aaron mengulas mengenai imej baru isterinya yang tampil bertudung ketika majlis pelancaran telefilem 'Oh My English-Hello America!' di Hotel Hilton Kuala Lumpur, pagi Isnin.

“Tidak dinafikan pada mulanya saya pelik juga sebab biasanya orang balik Umrah pakai tudung tapi Diana bertudung selepas kami balik dari bercuti di Hong Kong pagi tadi (Isnin). Namun, Alhamdulillah ini menunjukkan Allah boleh buka hati manusia pada bila-bila masa dan di mana saja," ujar Aaron berharap agar peminat sama-sama mendoakan perubahan isterinya itu.

“Bukan semua orang sukakan kita dan sudah menjadi lumrah orang akan cuba mencari kesilapan serta mengutuk kita. Kita buat baik macam mana pun orang akan tetap bercakap malah saya sendiri selalu difitnah. Jadi, berilah Diana masa untuk dia berubah sedikit demi sedikit dan sama-samalah kita mendoakan dia,” pinta pelakon ‘Adam dan Hawa’ ini lagi.

Aaron turut memberitahu penghijrahan isterinya itu juga sebagai penanda aras untuk anak-anaknya melakukan perkara yang sama dan berharap dapat mendidik mereka ke arah kebaikan. Diana yang berada di sisi Aaron turut berkongsi mengenai sebab dia mengambil keputusan untuk melakukan penghijrahan.

“Sebelum ini Aaron ada juga suruh saya pakai tudung tapi mungkin waktu itu pintu hati saya belum terbuka lagi. Saya memang sentiasa nak pakai tudung lebih-lebih lagi selepas dua kali mengerjakan Umrah. Apabila Aaron menyuarakan hasrat untuk pergi mengerjakan Umrah sekali lagi, saya cakap dengan diri sendiri, saya segan dan malu nak pergi balik sebab saya masih tak bertudung.

Namun, kebelakangan ini Aaron suka tunjuk video tanda-tanda kiamat kepada saya dan bila dalam penerbangan pulang dari Hong Kong malam tadi, saya teringat kembali video kiamat itu. Kebetulan ada selendang tepi saya dan saya pakainya sehingga sampai ke rumah. Dari situ, saya terus nekad memakai tudung, bagaimanapun saya masih belajar untuk berubah secara perlahan-lahan,” tutur Diana yang tampil mengenakan selendang hitam pada hari pertamanya berhijab.
Sumber Gua.Com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...