Tuesday 3 December 2013

BEBERAPA JENIS COSTUMER MCDONALD'S YANG MENJENGKELKAN



Okay siapa yang tak pernah pergi McDonald's ? Okay to be precise "Mekdi" (Sila terasa). Lately aku pergi McD, aku perasan banyak benda. Mostly pada customer yang datang. Aku pun observe lah seorang demi seorang sambil makan GCB and makan fries celup McFlurry. Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan lah kan. 

Ada yang datang sorang sorang, ada yang bercouple, ada yang dengan family, ada yang dengan kawan etc. Some of them, ada yang okay. And some of them are NOT !! Yang NOT ni lah yang memang tahap nak kena makan penampor I bilang Uolssss. 

So brace yourself, Aku nak list kan one by one jenis-jenis customer yang annoying and situation yang maybe korang familiar with.

1. Customer yang datang sorang sorang, tak order apa-apa, lepastu bawak laptop, duduk dekat seat yang dekat dengan plug and then stay pagi sampai malam kau datang next week pun muka dia dekat situ. Amboi amboi raya wa cakap lu. Memang senang hidup dia, bill electric kat rumah save. Aku bukan apa, nyampah je tengok customer macam tu. Atleast beli lah french fries small dengan ice water *sarcasm*

2. Korang pernah tak pergi time value lunch or dinner ? Kalau korang pergi time tu mesti ramai orang kan ? Okay pernah tak korang queue up belakang couple time time lunch or dinner ? I bet you guys pernah. Okay aku pun pernah lah. Several of times. That one thing yang aku perasan lah kan yang couple couple ni, eventhough diorang queue macam mana lama sekalipun, dorang tetap tak boleh decide apa yang diorang nak makan. The hell ? Woiii line up 15 minutes pun tak decide lagi ke ? Bila turn diorang dah sampai baru lah diorang SEDAR yang diorang actually memang dekat McD. Ohhh baru sedar. Anda tak dimaafkan sampai bila-bila.

3. Yang ni pulak yang datang  ramai ramai. Especially teenagers. Okay first impression bila nampak datang dengan group "ni mesti order banyak ni" . Datang bukan main ramai woi, macam rombongan kampung nak pi nengok AF. Tunggu punya tunggu punya tunggu, rupa-rupanya sorang je yang beli. Beli apa ? Small cone.... Alaa menyedihkan. Jap jap jap. Motif reramai tadi ? Motif ? MOTIF ?

4. Okay yang ni pun yang jenis datang dengan group. First first okay lagi. Dah lama lama, bising dia sampai menimbulkan persoalan yang tak perlu disoal "McD bapak awak punya ehhh?" . My god can't you see there's other people around you yang datang dengan tujuan yang sangat mulia iaitu nak makan dengan tenang ?

5. Pernah tak korang duduk berdekatan dengan manusia yang makan tahap tuhan je yang tahu. Maksud aku, bila habis makan tulang ayam bawah meja, french fries berterabur atas meja. Lettuce singgah di meja orang lain. Dafuq? Ni makan ke, berjimba ? Kadang-kadang rasa kesian juga dengan crew McD yang di Lobby. Penat nak mengemas. Please lah, have some mercy. Sama juga untuk smoker. After you finish smoking, buang puntung rokok tu somewhere yang relevant. Banyak-banyak tempat, lantai juga yang kau buang.

6. Last one. Okay yang ni sangat general. Aku rasa semua orang akan bersetuju dengan aku. Eventhough some of you yang setuju tu pun kadang-kadang buat. Tapi bukan dengan sengaja. Perkara yang aku maksudkan ialah customer yang berat tulang nak flush toilet. Dafuq? Aku rasa perkara ni tak berlaku dekat McD sahaja. Tetapi di mana mana. But the hell man. Toilet man. Dah guna tolong lah flush.

Well maybe ada banyak lagi yang aku tak listkan. Perkara diatas semua based on my observation. Kalau ada yang nak share experience dekat McD, dialu-alukan sangat. My last word, behave lah dekat public. Membazir je belajar pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan time dekat sekolah and Don't take things too seriously. Y SO SERIOUS ?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...