Thursday 12 December 2013

MAJLIS PERNIKAHAN JOVIAN MANDAGIE & NINA SABRINA DATUK SERI ISMAIL SABRI

MAJLIS PERNIKAHAN 
JOVIAN MANDAGIE
 &
 NINA SABRINA DATUK SERI ISMAIL SABRI 
(VARIOUS SOURCES)



Jovian Mandagie Nina Sabrina Selamat Diijabkabul

sumber : Gua.com.my

Pereka fesyen dan pengacara, Jovian Mandagie, 27, telah selamat diijabkabulkan bersama pasangan hidupnya, anak kepada Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Nina Sabrina Datuk Seri Ismail Sabri, 26, pada Rabu.


Majlis akad nikah telah disempurnakan oleh bapa dan wali pengantin perempuan dengan disaksikan oleh Penolong Pendaftar Nikah Istana Negara, Ustaz Nik Riduan.

Majlis pernikahan yang dihadiri hampir 350 tetamu itu berkonsepkan taman indah yang berlangsung di Balairong Seri Istana Negara Lama, Kuala Lumpur sekaligus melakar sejarah sebagai pasangan pengantin pertama yang mendapat kebenaran Istana Negara untuk melangsungkan pernikahan sebelum dibuka kepada umum.


Nina yang merupakan kakak kepada penyanyi Dafi menerima 11 hantaran daripada pihak pengantin lelaki berbalas 13 daripada pihak pengantin perempuan.

Untuk majlis nikah, Jovian dan Nina menggayakan persalinan daripada fabrik Songket DiRaja Brunei. Jovian segak bertanjak diinspirasi daripada asas keturunan Raja - Raja Melayu indah disinggah sana, manakala persalinan pengantin perempuan anggun dipenuhi manik beralaskan renda Peranchis dan ‘oversized tulle cape’ melalui potongan semi duyung.

Kedua-duanya tampil serba putih dan segak dalam persalinan yang direka khas oleh Jovian Mandagie Couture.--







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...